Vizualizeaza cosul Finalizeaza
×

Protecția datelor

Reglementările UE cu privire la protecția și prelucrarea datelor personale

În această secțiune veți regăsi informații cu privire la modul în care prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal atunci când utilizați site-ul fix.orange.ro. Astfel, dorim să vă detaliem informații precum ce date cu caracter personal am putea prelucra, ce drepturi aveți dumneavoastră în legătură cu aceste date sau către cine le-am putea divulga.

Utilizator pagini web

Orange Romania Communications S.A. are sediul în București, Calea Victoriei nr. 35, Sector 1, Romania, cod postal 010061, nr. de ordine în Registrul Comerțului J40/8926/1997, CUI 427320, (“OROC”)

Pentru că ne dorim să aflăm opiniile dumneavoastră și să vă furnizăm orice informații de care ați putea avea nevoie în legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal, vă încurajăm să contactați Responsabilul cu Protecția Datelor desemnat pentru OROC la adresa de e-mail dpo_fix@orange.com sau prin poștă la adresa sediului prezentată mai sus.

În general, colectăm datele dvs cu caracter personal direct de la dumneavoastră. Astfel, putem prelucra următoarele categorii de date:

  • Date de contact - precum adresa de e-mail, număr de telefon fix/ mobil/ fax, etc.
  • Date de identificare - precum numele și prenumele, adresa

Când plasați o comandă pe site-ul nostru pentru a solicita serviciile OROC, vă vom prelucra datele cu caracter personal conform Notei de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal din secțiunea Utilizator servicii persoane fizice sau conform Notei de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal din secțiunea Utilizator servicii persoane juridice, după caz.

De asemenea, putem să colectăm și să prelucrăm ulterior anumite informații cu privire la comportamentul dvs. în timpul vizitării site-ului nostru web, pentru a vă personaliza experiența online și a vă pune la dispoziție oferte adaptate profilului dvs. Totodată, pe site-ul nostru web putem stoca și colecta informații în cookie-uri și tehnologii similare. Informații suplimentare regăsiți în Politica de cookie-uri disponibila aici.

Totodată, nu dorim să colectăm sau să prelucrăm date ale minorilor care nu au împlinit vârsta de 16 ani.

Vom prelucra datele dvs. cu caracter personal în următoarele scopuri:

  • Pentru gestionarea solicitărilor, reclamațiilor, sugestiilor dvs., când ne vom întemeia pe interesul legitim al OROC de a îmbunătăți modul în care ne desfășurăm activitatea și de a documenta interacțiunile noastre cu dumneavoastră.
  • Pentru transmiterea de newslettere prin intermediul e-mailului, când ne vom întemeia pe consimțământul dumneavoastră.
  • Consimțământul acordat poate fi retras oricând prin accesarea link-ului de dezabonare afișat în cadrul mesajelor pe care le primiți de la noi.
  • Pentru contactarea dvs. atunci când sunteți interesat de produsele și serviciile noastre și ne furnizați pe website numărul dvs. de telefon, cand ne vom întemeia pe necesitatea efectuarii demersurilor înainte de încheierea unui contract.
  • În cazul unor litigii sau investigații în care putem fi implicați, vom prelucra date cu caracter personal cu scopul de a ne apăra drepturile; prelucrarea datelor cu caracter personal în acest scop se bazează pe obligațiile legale impuse de lege și pe interesul nostru legitim de a soluționa litigiile sau investigațiile în care suntem implicați.

Politica noastră este de a nu păstra date cu caracter personal mai mult decât este necesar pentru îndeplinirea scopurilor urmărite. Astfel:

  • Dacă ne contactați cu o solicitare sau reclamație, datele dumneavoastră vor fi păstrate pentru o perioadă de 3 ani de la data ultimei interacțiuni cu noi
  • În cazul în care v-ați dat consimțământul pentru a primi newsletter-ul nostru, vom utiliza datele în acest scop până la retragerea consimțământului dumneavoastră. Ulterior retragerii consimțământului, datele vor fi păstrate pentru o perioadă de 1 an.
  • Dacă ne furnizați numărul dumneavoastră de telefon pentru a fi contactat in legătură cu produsele sau serviciile noastre, datele dumneavoastră vor fi păstrate pentru o perioadă de 3 ani de la data furnizării acestora.
  • Pentru o perioadă suplimentară dacă ne revine o obligație legală sau există un interes legitim avut în vedere cu scopul de a ne proteja drepturile și interesele în cadrul unor litigii, investigații sau reclamații.

Datele cu caracter personal nu vor fi comunicate către alte persoane decât în măsura în care acest lucru este necesar pentru îndeplinirea scopurilor precizate mai sus și în condiții de confidențialitate și acces limitat.

Astfel, datele dvs pot fi transferate către:

  • Societăți afiliate din cadrul Grupului Orange, inclusiv Orange Romania S.A., cu care colaborăm și care ne asigură suport în legătură cu furnizarea serviciilor și produselor către dvs.
  • Furnizori externi de servicii, precum furnizori de servicii IT
  • Subcontractori ai OROC
  • Furnizori de servicii call-center și asistență clienți
  • Parteneri OROC din alte industrii cu care colaborăm pentru transmiterea de comunicări comerciale
  • Agenții de publicitate (de exemplu pentru organizarea campaniilor marketing)
  • Societăți de sondare și cercetare de piață
  • Parteneri/agenți/francizați OROC care comercializează produse și servicii în numele OROC
  • Consultanți externi, precum avocați, auditori, experți, etc.

De fiecare dată când va fi cazul unui astfel de transfer, OROC va furniza doar acele date necesare pentru îndeplinirea scopului și se va asigura să reglementeze contractual obligațiile privind protecția datelor în sarcina destinatarilor care primesc datele dumneavoastră.

Ca regulă generală, nu transmitem datele în afara Uniunii Europene (UE) si Spațiului Economic European (SEE).

În măsura în care, în cazuri excepționale, datele sunt transferate și în țări din afara UE sau SEE, ne asigurăm că există garanțiile necesare pentru a le proteja, conform cerințelor legale aplicabile. În acest scop, ne bazăm, printre altele, pe:

  • Deciziile Comisiei Europene care atribuie țărilor din afara UE sau SEE un caracter adecvat al nivelului de protecție a datelor cu caracter personal
  • Clauze contractuale standard, emise de către Comisia Europeană, pe care le utilizăm în contractele cu furnizorii de servicii pentru a ne asigura că transferul datelor cu caracter personal în afara Spațiului Economic European se desfășoară în conformitate cu legislația aplicabilă
  • Garanții suplimentare stabilite printr-o reglementare contractuală exigentă și prin impunerea unor măsuri suplimentare de securitate în prelucrarea datelor pentru a determina un nivel adecvat de protecție și în cazul în care legislația unor țări nu s-ar ridica la standardul UE.

Alături de promisiunea făcută pentru protecția datelor dumneavoastră, vrem să vă precizăm că dumneavoastră beneficiați și de anumite drepturi pe care le puteți exercita prin contactarea Responsabilului cu Protecția Datelor la adresa de e-mail: dpo_fix@orange.com sau prin posta la adresa sediului OROC. De asemenea, aveți posibilitatea de a formula o solicitare scrisă în magazinele desemnate OROC (lista actualizată a magazinelor desemnate OROC poate fi găsită la www.orange.ro/shops/ ) sau o solicitare verbală înregistrată în call center, apelând 300 (apel gratuit din reteaua OROC) sau 0374300300 (apel cu tarif normal pentru apelurile din alte rețele naționale și din roaming). În situațiile în care partajăm datele dvs. cu societati afiliate din cadrul Grupului Orange, rămânem punctul principal de contact pentru dvs., conform informațiilor din această secțiune.

În măsura în care, în cazuri excepționale, datele sunt transferate și în țări din afara UE sau SEE, ne asigurăm că există garanțiile necesare pentru a le proteja, conform cerințelor legale aplicabile. În acest scop, ne bazăm, printre altele, pe:

  • Dreptul de acces
    Conform acestui drept, ne puteți cere: (i) să vă confirmăm dacă vă prelucrăm datele cu caracter personal; (ii) să vă oferim informații despre datele dumneavoastră cu caracter personal, cum ar fi datele pe care le avem, la ce le folosim, cui i le divulgăm, dacă le transferăm în străinătate și cum le protejăm, cât timp le păstrăm, ce drepturi aveți în legătură cu acestea, cum puteți să faceți o plângere, de unde am obținut datele dumneavoastră; și (iii) să vă punem la dispoziție o copie a acestor date.
  • Dreptul la rectificarea datelor
    Ne puteți cere să rectificăm sau să completăm datele dumneavoastră cu caracter personal inexacte sau incomplete.
  • Dreptul la ștergerea datelor
    Ne puteți adresa o solicitare pentru a șterge datele dumneavoastră cu caracter personal. Respectând pe deplin dreptul dumneavoastră la viață privată și prevederile legale în materie, în unele situații este posibil să nu putem da curs unei solicitări de ștergere întrucât ne este necesar să prelucrăm acele date cu caracter personal în continuare.
  • Dreptul la restricționarea prelucrărilor
    În esență acest drept presupune o solicitare prin care ne solicitați să oprim prelucrările și să stocăm informații despre aceste prelucrări pentru o anumită perioadă de timp.
  • Dreptul la opoziție
    Acolo unde am specificat că prelucrăm datele dumneavoastră pe baza unui interes legitim, dumneavoastră aveți dreptul să vă exprimați opoziția la aceste prelucrări. OROC va dispune încetarea operațiunilor de prelucrare, cu excepția cazului în care interesul nostru prevalează.
  • Dreptul la portabilitatea datelor
    Ne puteți ruga să mutăm sau să transferăm datele dumneavoastră cu caracter personal pe care ni le-ați oferit anterior. În urma solicitării dumneavoastră, vă vom trimite datele în format electronic sau, dacă aveți o solicitare specifică, vom face tot posibilul să îi dăm curs conform solicitării dumneavoastră.
  • Dreptul de a depune o plângere la autoritatea de supraveghere
    OROC va depune toate eforturile și încurajează dialogul în vederea rezolvării solicitărilor dumneavoastră. Cu toate acestea, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Națională pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (www.dataprotection.ro).

Utilizator servicii persoane fizice

  • 1.1. Scopul acestei note de informare
    In primul rand dorim sa aducem transparenta asupra activitatii noastre si modalitatii in care prelucram datele dumneavoastra. Astfel, dorim sa va detaliem informatii precum ce date cu caracter personal am putea prelucra, ce drepturi aveti dumneavoastra in legatura cu aceste date sau catre cine le-am putea divulga. Ca furnizor de servicii de comunicatii electronice, cea mai mare parte din activitatea noastra de la incheierea contractului, conectarea apelurilor, furnizarea serviciilor de date, la promovarea serviciilor noastre, etc. - implica utilizarea datelor cu caracter personal. Din acest motiv, dorim sa aveti incredere ca datele dumneavoastra cu caracter personal vor fi prelucrate in siguranta si doar atunci cand avem un temei legal, respectand intrutotul viata dumneavoastra privata si optiunile exprimate in relatia cu OROC.
  • 1.2. Cui se adresează această notă de informare
    Informatiile prezentate in cadrul acestei note sunt aplicabile persoanelor care solicita un serviciu si care au incheiat un contract cu OROC in scop personal, respectiv in afara activitatilor profesionale. De asemenea, aceasta nota de informare se adreseaza si persoanelor fizice care utilizeaza sau beneficiaza de serviciile OROC dar care nu sunt in mod direct clienti ai OROC, de exemplu atunci cand sunt utilizate mai multe numere de telefon in familie.
  • 1.3. Promisiunea noastră
    Suntem constienti ca succesul nostru este dependent de administrarea corecta si in siguranta a datelor cu caracter personal. De aceea, OROC depune eforturi constante pentru a mentine un mediu in care datele dumneavoastra cu caracter personal sunt prelucrate in conditii de siguranta si echitate.

  • 2.1. Datele noastre de identificare
    Orange Romania Communications S.A. are sediul in Bucuresti, Calea Victoriei nr. 35, Sector 1, Romania, cod postal 010061, nr. de ordine in Registrul Comertului J40/8926/1997, CUI 427320
  • 2.2. Datele de contact pentru Responsabilul cu Protecția Datelor
    La nivelul OROC a fost desemnat un Responsabil cu Protectia Datelor ce poate fi contactat dupa cum urmeaza:
    • E-mail: dpo_fix@orange.com
    • Posta: la adresa sediului prezentat mai sus în Secțiunea 2.1

De asemenea, va rugam sa ne transmiteti informatii despre identitatea dumneavoastra astfel incat sa va putem identifica in mod corect. OROC va decide in mod prudent sa nu ofere informatii daca nu suntem convinsi de identitatea dumneavoastra.

  • 3.1. Categoriile de date prelucrate
    In functie de serviciile si produsele contractate sau de interactiunile pe care le aveti cu OROC, se pot prelucra urmatoarele categorii de date cu caracter personal:
    • Date de identificare - precum numele si prenumele, adresa de domiciliu, data nasterii, codul numeric personal (CNP), seria si numarul actului de identitate, etc.
    • Informatii privind alte adrese furnizate de dumneavoastra - precum adresa de facturare si corespondenta, adresa de instalare servicii, adresa de livrare, etc.
    • Date de contact - precum adresa de e-mail, numar de telefon fix/ mobil/ fax, etc.
    • Copia actului de identitate
    • Date de sanatate - in cazul clientilor cu dizabilitati vom prelucra si date de sanatate pentru a ne conforma obligatiilor noastre legale de a oferi acestor categorii de clienti planuri tarifare speciale
    • Metadatele comunicatiilor electronice - precum numere de telefon apelate sau apelante, adrese IP, date privind durata apelurilor sau volumul conexiunilor si cand au fost acestea efectuate, informatii privind programele TV vizionate, identificatorul echipamentului (de ex. IMEI sau alta serie unica a echipamentului), date de localizare (de ex. puncte de acces WiFi, identificator celula de retea), parametri de functionare a produselor si serviciilor, etc.
    • Date de consum - resurse alocate (minute, SMS sau MB internet) optiuni contractate suplimentar si cost suplimentar inregistrat
    • Date financiare - valoarea facturilor, istoricul platilor, modalitatea de plata, etc
    • Date de client - precum codul de abonat, tipul si valoarea abonamentului, serie cartela SIM, solicitari, deranjamente, date privind eventuale fraude sau folosirea abuziva a serviciilor, etc.
    • Date din interactiuni – precum inregistrarile unui apel pe care il faceti catre serviciile de Relatii cu Clientii (de ex. 300), notitele facute de agentii OROC in urma unor solicitari sau reclamatii facute de dumneavoastra, etc.
    • Date privind calificarea/ profesia – educatia, profesia, etc. (aceste date pot fi colectate de exemplu in cadrul unor cercetari de piata)
    • Date demografice – precum localitatea si judetul in care utilizati serviciile, sexul dumneavoastra si varsta, etc.
    • Date deduse – precum preferintele dumneavoastra pentru anumite servicii sau produse, comportamentul dumneavoastra de plata, etc. .

    In pofida definitiilor largi date acestor termeni, una dintre grijile constante ale OROC este sa prelucreze doar datele necesare pentru indeplinirea scopurilor detaliate in cadrul Sectiunii 4. Din acest motiv, desi vom utiliza acesti termeni, angajamentul nostru este ca nu vom prelucra toate datele incluse in definitie daca nu este necesar. In acest sens, auditam in mod constant activitatea noastra pentru a identifica justul echilibru al operatiunilor de prelucrare.

  • 3.2. Sursa datelor
  • Direct de la dumneavoastra: in general, colectam datele cu caracter personal de la dumneavoastra atunci cand interactionam in magazin, intr-un proces de vanzare la domiciliu, pe website, la telefon, in My Orange Fix sau prin corespondenta. Astfel, aveti controlul asupra informatiilor pe care ni le oferiti. In plus, pe parcursul relatiei contractuale se vor prelucra Metadatele comunicatiilor electronice a caror confidentialitate o garantam prin masuri tehnice si organizatorice stricte. Este de precizat ca OROC nu va avea acces la continutul comunicatiilor electronice si va respecta intru totul secretul comunicatiilor dumneavoastra.
    Din surse externe: OROC poate colecta informatii de la (i) banci, procesatori de plati, posta sau furnizori de servicii de plata (roboti self-service), atunci cand nu faceti plata direct catre noi in magazin sau prin My Orange Fix; (ii) furnizorul de servicii de comunicatii electronice de la care va portati in reteaua OROC; (iii) din surse publice precum website-uri, forum-uri sau retele de socializare, mass-media online sau traditionala, atunci cand de exemplu identificam reclamatii sau nemultumiri in legatura cu produsele sau serviciile OROC sau (iv) ceilalti furnizori de servicii de comunicatii electronice (participanti la baza de date Preventel) despre eventuale fraude sau debite restante.

În relația pe care o aveți cu OROC, operațiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal se pot împărți în patru etape: (i) încheierea contractului, (ii) executarea contractului, (iii) prelucrări post-contractuale și (iv) prelucrări pentru scopuri conexe. Refuzul dumneavoastra de a vi se prelucra datele conform celor prezentate mai jos poate duce la imposibilitatea OROC de a oferta si furniza serviciile sau produsele pe care le comercializeaza. Prelucrarile bazate pe indeplinirea obligatiilor legale sau pe necesitatea incheierii si executarii contractului sunt obligatorii si nu putem face exceptii. De asemenea, prelucrarile intemeiate pe interesul legitim sunt justificate prin motivele legitime si imperioase ce stau la baza acestora.

  • 4.1. Prelucrari efectuate la incheierea contractului
    (i) Verificarea identitatii dumneavoastra

    Primul lucru pe care il facem inainte de a incheia un contract este sa verificam identitatea dumneavoastra. Codul numeric per sonal (CNP) este necesar pentru a ne asigura de identitatea dumneavoastra si va servi drept identificator unic al fiecarei persoane pe toata durata relatiei contractuale cu OROC. Refuzul de a se prelucra codul numeric personal duce la imposibilitatea incheierii unui contract pentru serviciile puse la dispozitie de OROC intrucat lipsa acestei informatii creste exponential riscul sa nu putem realiza identificarea corecta a clientilor OROC. De as emenea, la contractare este necesar ca un act de identitate sa fie facut disponibil pentru vizualizare si o copie a acestuia va fi solicitata cu scopul de a se documenta interactiunea dumneavoastra cu OROC. In cazul in care contractul se incheie prin reprezentare (de ex. cu procura), vom prelucra datele de identificare si datele de contact ale reprezentantului. Aceasta etapa este foarte importanta si este reciproc benefica, bazandu-se pe interesul legitim de a impiedica furturile de identitate la care ati putea fi supus si pentru a preveni prejudiciile generate de astfel de fraude pentru OROC. In masura in care va opuneti acestei prelucrari, OROC isi rezerva dreptul de a nu incheia contractul cu dumneavoastra intrucat aceste operatiuni sunt realizate cu scopul de a evita fraudele si prejudiciile aferente.

    (ii) Verificari premergatoare contractarii serviciilor
    Verificarile premergatoare contractarii serviciilor au ca scop cunoasterea clientelei si reducerea garantiei standard platibile la incheierea unui contract si implica (a) crearea unui profil de risc si (b) luarea unei decizii automatizate bazate pe acest profil in vederea determinarii nivelului de garantie. Astfel, înainte de a încheia un contract cu dumneavoastră, OROC va realiza o analiză de risc bazată pe probabilitatea de îndeplinire a obligațiilor contractuale, respectiv va crea un profil de risc. Această analiză implică evaluarea informațiilor furnizate de dumneavoastră sau pe care le deținem din relațiile contractuale anterioare cu dumneavoastră, a informațiilor pe care le putem deduce despre dumneavoastră și a informațiilor pe care le putem colecta din alte surse. Astfel, în măsura în care deținem aceste informații, pentru această verificare putem folosi informații precum: (a) date de identificare (inclusiv CNP); (b) date demografice (precum adresa de domiciliu, adresa de instalare a serviciului, varsta, etc.); (c) date privind dispozitivul dumneavoastră (cookies); (d) date de consum; (e) date cu privire la comportamentul dumneavoastră de client al OROC (e.g. serviciile anterior contractate, valoarea acestora sau istoricul și comportamentul plăților); sau (f) date din baza de date Preventel. Pe baza acestor informatii aplicam un algoritm care analizeaza factorii pozitivi cu capacitatea de a creste increderea ca va veti indeplini obligatiile contractuale, de ex. plata la timp a facturilor anterioare, absenta din Preventel, faptul ca varsta mai mare presupune un grad mai mare de conformare, etc. Rezultatul acestei evaluari presupune atribuirea unui grad de risc, de la scazut la ridicat, menit sa calibreze potentialul dumneavoastra financiar cu ofertele si vanzarea cu plata in rate sau subventionata a produselor puse la dispozitie de OROC. Crearea profilului de risc se bazeaza pe interesul legitim de a anticipa eventuale prejudicii care pot rezulta din frauda sau neindeplinirea obligatiilor contractuale de catre client. Pentru achizitionarea serviciilor post-platite sau a produselor subventionate sau cu plata in rate, pe baza consimtamantului dumneavoastra, OROC va determina printr-o decizie automatizata nivelul garantiei ce trebuie platita la incheierea contractului sau al limitei de credit acordate pentru rate prin raportare la gradul de risc calculat conform mecanismului de mai sus. De exemplu, un astfel de mecanism poate fi benefic pentru clientii care si-au indeplinit obligatiile de plata la timp si/ sau nu apar mentionati in Preventel intrucat astfel de criterii scad nivelul garantiei. In legatura cu aceasta decizie, aveti dreptul sa va exprimati punctul de vedere, sa contestati nivelul de garantie rezultat sau sa solicitati interventia umana pentru modificarea garantiei, punand la dispozitia OROC informatii si documente din care sa rezulte o mai buna capacitate de plata a dumneavoastra. De asemenea, precizam ca aveti dreptul de a nu fi supus unei astfel de evaluari, insa in acest caz OROC va aplica o garantie standard si neparticularizata. Exercitarea acestor drepturi se poate face prin transmiterea unei solicitari conform Sectiunii 8 de mai jos.
    (iii) Incheierea contractului sau, daca aceasta nu s-a realizat, pastrarea datelor pentru viitor

    Ulterior verificarilor efectuate la pct. (i) si (ii), vom putea pregati oferta necesara pentru incheierea contractului si datele dumneavoastra de identificare vor fi incluse in sectiunile desemnate din documentatia contractuala. Aceste informatii sunt necesare pentru incheierea contractului si pentru indeplinirea obligatiilor legale care cad in sarcina OROC. In cazul in care din orice motiv nu s-a finalizat incheierea contractului cu OROC, dar v-ati dat consimtamantul pentru a primi comunicari comerciale, OROC va pastra datele pentru o perioada suplimentara de 3 ani pentru a va contacta conform Sectiunii 4.4 pct. (i) Marketing direct sau pentru situatiile in care ar putea exista potentiale reclamatii sau litigii conform Sectiunii 4.4 pct. (viii) Litigii si investigatii.
  • 4.2. Prelucrări efectuate pe perioada executării contractului
    (i) Furnizarea serviciilor si produselor
    Ulterior incheierii contractului, vom utiliza datele dumneavoastra pentru instalarea, activarea si furnizarea serviciilor si/sau pentru livrarea echipamentelor achizitionate. In plus, este de specificul serviciilor de comunicatii electronice ca prestarea acestora sa implice prelucrarea Metadatelor. Astfel, atunci cand utilizati serviciile contractate vom prelucra Metadatele aferente comunicatiei efectuate. In conformitate cu precizarile facute anterior, OROC nu are acces la datele de continut ale comunicatiilor electronice. De asemenea, pentru cazurile in care oferim planuri tarifare speciale pentru clientii cu dizabilitati, vom prelucra datele privind sanatatea in baza obligatiilor legale ce ne sunt impuse. Aceste prelucrari se vor intemeia pe necesitatea executarii contractului.

    (ii) Crearea unui cont My Orange Fix
    In conformitate cu termenii si conditiile contractuale, OROC va pune la dispozitie serviciul My Orange Fix pentru a va gestiona cu usurinta si rapiditate relatia cu OROC. De exemplu, prin My Orange Fix puteti sa vizualizati documentatia contractuala si facturile emise sau sa efectuati platile lunare. Aceste prelucrari se vor intemeia pe necesitatea executarii contractului.
    (iii) Gestionarea relatiei contractuale
    Pe parcursul relatiei contractuale vom utiliza datele dumneavoastra pentru a va raspunde solicitarilor, pentru a rezolva probleme tehnice, pentru eventuale modificari contractuale, pentru solicitari de informatii, reclamatii, deranjamente, etc. In scopul unei bune gestionari a relatiei cu dumneavoastra, OROC tine o evidenta pentru fiecare client in care sunt documentate interactiunile dintre OROC si client sau utilizatorii serviciilor si/ sau produselor OROC. Aceste informatii sunt colectate din interactiunile pe care le aveti direct cu reprezentantii OROC sau din actiunile pe care le faceti prin intermediul My Orange Fix. De asemenea, OROC va utiliza datele de contact pentru a va transmite mesaje functionale prin care va comunicam informatii cu privire la aspecte contractuale sau in legatura cu furnizarea serviciilor, de exemplu notificari de intarziere la plata, notificari privind modificari de tarif, notificari cu privire la actualizarea setarilor de retea, etc. Aceste prelucrari se vor intemeia pe necesitatea executarii contractului si pe interesul legitim al OROC de a imbunatati modul in care ne desfasuram activitatea si de a documenta interactiunile noastre cu dumneavoastra pentru a asigura un istoric al relatiei contractuale. Ca exceptie, in cazurile in care veti suna in call-center, inregistrarea apelului se va realiza pe baza consimtamantului dumneavoastra, iar, in masura in care nu doriti sa fiti supus unei astfel de inregistrari, aveti alternativa de a ne contacta in scris prin mijloacele de comunicare indicate mai sus.
    (iv) Prevenirea fraudelor sau a utilizarii necorespunzatoare sau abuzive a serviciilor OROC
    OROC realizeaza anumite prelucrari cu scopul de a mentine securitatea retelelor, de a depista si a preveni fraudele la activarea si in utilizarea serviciilor noastre. Mai precis, vom monitoriza utilizarea serviciilor si a retelelor noastre impotriva utilizarilor necorespunzatoare sau abuzive, precum si impotriva faptelor ce tin de criminalitatea informatica. In conformitate cu legislatia in vigoare si cu politicile noastre de utilizare a serviciilor, putem solicita documente suplimentare pentru a verifica anumite circumstante asimilate unei utilizari abuzive sau anormale. De exemplu, putem verifica respectarea utilizarii normale in contextul calatoriilor periodice in tarile din Spatiul Economic European a serviciilor in roaming pentru a depista utilizarea abuziva a serviciilor noastre. Prelucrarile realizate in acest scop se bazeaza pe (a) obligatia legala aplicabila operatorilor de servicii de comunicatii electronice de a asigura securitatea adecvata a retelelor si a serviciilor furnizate publicului, si pe (b) interesul legitim al OROC de a asigura securitatea adecvata a produselor si serviciilor noastre, de a investiga, de a preveni si de a raporta orice utilizare frauduloasa sau abuziva a serviciilor si de a preveni riscul de pierderi financiare generat de neplata serviciului (inclusiv ca urmare a acumularii de costuri prin utilizarea frauduloasa sau abuziva a serviciului).
    (v) Emiterea facturilor si plata acestora
    La intervalul de timp agreat prin contract, vom utiliza Datele de consum pentru calcularea valorii sumelor de facturat si datele de contact in vedere transmiterii facturii pentru serviciile si produsele furnizate. La solicitarea dumneavoastra expresa putem emite si factura detaliata care contine desfasuratorul convorbirilor telefonice. De asemenea, atunci cand veti efectua plata acestor facturi vom prelucra si date cu caracter personal rezultate din procesarea platilor. Aceste prelucrari se vor intemeia pe necesitatea executarii contractului cu dumneavoastra si pentru indeplinirea obligatiilor legale prevazute de legislatia fiscala.
    (vi) Recuperarea debitelor restante
    In cazul in care nu v-ati achitat la termen toate obligatiile de plata, OROC va incerca in prima faza sa va contacteze in vederea identificarii unei modalitati de stingere a acestor obligatii. Insa, in cazul in care sumele de plata nu sunt achitate, ne rezervam dreptul de a utiliza societati specializate in recuperarea debitelor restante. Aceste prelucrari se vor intemeia pe interesul legitim al OROC de a colecta debitele restante.
  • 4.3. Prelucrari post-contractuale
    (i) Arhivarea documentelor
    Dupa incetarea contractului, OROC va arhiva documentele rezultate din relatia contractuala cu dumneavoastra care pot contine date cu caracter personal si le va pastra conform termenelor prezentate in Sectiunea 5. Arhivarea documentelor se realizeaza in vederea indeplinirii obligatiilor legale la care este supusa OROC Arhivarea documentelor se realizează în vederea îndeplinirii obligațiilor legale la care este supusă OROC.
    (ii) Cesiunea creantelor
    In cazul in care la incetarea contractului nu v-ati achitat toate obligatiile de plata si procesul de colectare a debitelor restante nu a avut succes, OROC va putea cesiona creantele catre societati specializate. In acest caz, OROC va transfera toate informatiile relevante catre cesionarul creantei. Pentru evitarea oricarui dubiu, transferul de date se realizeaza in deplina legalitate, avand in vedere ca cesiunea de creanta reprezinta o modalitate legala de transformare a obligatiilor prevazuta de Codul Civil. Aceste prelucrari se intemeiaza pe interesul legitim al OROC de a recupera sumele facturate si prejudiciile cauzate de neplata facturilor.
    (iii) Transmiterea datelor catre Preventel OROC va transmite catre Preventel informatii despre la comportamentul clientilor care realizeaza fraude sau care nu isi indeplinesc obligatiile de plata. Intrucat baza de date Preventel este gestionata in comun cu principalii furnizori de servicii de comunicatii electronice, aceste informatii vor putea fi vizualizate atunci cand veti solicita incheierea unui contract cu acestia. Dreptul la stergere poate fi exercitat doar dupa plata prejudiciilor sau a sumelor restante fata de OROC. Aceste prelucrari se vor intemeia pe interesele legitime ale furnizorilor de servicii de comunicatii electronice de a preveni fraudele si de a-si proteja interesele financiare.
  • 4.4. Scopuri conexe pentru care OROC poate prelucra datele dumneavoastra
    (i) Marketing direct
    Vom folosi datele dumneavoastra cu caracter personal in activitatile realizate cu scopul promovarii imaginii noastre sau a produselor si serviciilor comercializate de OROC. Pentru acest scop avem in vedere urmatoarele operatiuni de prelucrare:
    • (a) Crearea unui profil cu privire la preferintele dumneavoastra
      Pentru a va pune la dispozitie oferte adaptate profilului dumneavoastra, OROC va analiza comportamentul de client cu scopul de a intelege mai bine preferintele dumneavoastra si de a va personaliza ofertele si produsele pe baza unui profil de client. Mecanismul utilizat pentru creare de profiluri utilizeaza date precum (a) date de identificare (inclusiv CNP); (b) date demografice (precum adresa de domiciliu, adresa de instalare a serviciului, etc.); (c) date privind dispozitivul dumneavoastra (cookies); (d) date de consum; sau (e) date cu privire la comportamentul dumneavoastra de client al OROC (precum serviciile anterior contractate, valoarea acestora, etc.). Crearea unui profil cu privire la preferintele dumneavoastra se bazeaza pe interesul nostru legitim de a identifica cele mai bune oferte adaptate nevoilor dumneavoastra si de a eficientiza activitatea de marketing. Ne asiguram intotdeauna ca aceste prelucrari se efectueaza cu respectarea drepturilor si libertatilor dvs. si ca deciziile luate in baza acestora nu au efecte legale asupra dumneavoastra si nici nu va afecteaza similar intr-o masura semnificativa.
    • (b) Comunicari comerciale cu privire la produsele si serviciile OROCVrem sa va tinem la curent cu privire la cele mai bune oferte pentru produsele si serviciile OROC. In acest sens, va putem trimite mesaje continand informatii generale si tematice, informatii cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care le-ati achizitionat, informatii cu privire la oferte sau promotii. Pentru a va pune la dispozitie informatii de interes, ne vom raporta la profilul dumneavoastra de client, acolo unde este cazul, pentru a va trimite oferte adaptate nevoilor dumneavoastra. Comunicarile comerciale vor ajunge la dumneavoastra pe mai multe canale de comunicare, dupa cum urmeaza:
      - Vom trimite comunicari realizate prin sisteme automate de apelare si comunicare care nu necesita interventia unui operator uman (cum ar fi: e-mail/ SMS/ telefonic prin mesaje inregistrate /mobile push/ webpush/ mesaje receiver TV (STB)/ etc.) doar daca v-ati exprimat in prealabil consimtamantul in acest sens
      - Apelurile realizate prin agentii de vanzare OROC, operatori umani si comunicarile letrice (scrise pe hartie) se vor realiza pe baza interesului legitim al OROC de a promova imaginea, produsele si serviciile OROC, dar si de a va tine la curent cu noutatile, promotiile sau evenimentele organizate de OROC
      - Campaniile de promovare realizate pe platformele unor terti unde sunteti membru, de ex. publicitate pe platformele de socializare, implica transmiterea numarului de telefon sau a adresei de e-mail catre detinatorul platformei care va particulariza spatiul de publicitate cu produsele si serviciile OROC; in acest caz, transmiterea datelor se bazeaza pe interesul legitim al OROC de a promova imaginea, produsele si serviciile OROC, dar si de a va tine la curent cu noutatile, promotiile sau evenimentele organizate de OROC, iar afisarea publicitatii pe platforma se realizeaza conform politicilor de prelucrare a datelor cu caracter personal ale detinatorilor lor, in calitate de operatori independenti
    • (c) Comunicari comerciale cu privire la produsele si serviciile comercializate de partenerii OROC
      Acest tip de comunicari comerciale se bazeaza doar pe consimtamantul dumneavoastra si au in vedere situatia in care va intereseaza ofertele cu privire la produsele si serviciile comercializate de partenerii OROC din (i) industria financiar-bancara si financiara non-bancara (asigurari, pensii private, etc.); (ii) industria retail si a bunurilor de larg consum (inclusiv utilitati); (iii) industria auto; (iv) industria aviatiei; (v) industria energiei (electricitate si gaz); (vi) industria turismului si a ospitalitatii: hoteluri, restaurante, cafenele (HORECA). Ca urmare, daca v-ati dat consimtamantul pentru a primi acest tip de mesaje comerciale, OROC va intermedia transmiterea acestor mesaje comerciale sau va putea furniza datele dumneavoastra de contact catre partenerii sai pentru ca acestia sa va contacteze in mod direct.
Consimtamantul acordat in scop de marketing direct poate fi retras oricand (i) prin intermediul contului My Orange Fix, (ii) telefonic, prin apelare la numarul 300 (apel gratuit din reteaua OROC) sau 0374300300 (apel cu tarif normal pentru apelurile din alte rețele naționale și din roaming) sau (iii) in magazinele desemnate OROC (lista actualizata a magazinelor desemnate OROC poate fi gasita la https://www.orange.ro/shops/). Retragerea consimtamantului nu afecteaza legalitatea prelucrarii efectuate inainte de retragerea acestuia. Pentru claritate, chiar daca v-ati retras consimtamantul pentru comunicari comerciale, vom putea sa prelucram datele dumneavoastra in scopurile de marketing direct ce se bazeaza pe interesul legitim al OROC. Ca urmare, daca va doriti ca si aceste operatiuni de prelucrare sa inceteze, va rugam sa ne specificati in mod expres dorinta dumneavoastra de a va opune si cu privire la acestea prin aceeasi cerere de retragere a consimtamantului sau printr-o solicitare separata transmisa conform Sectiunii 8. Solicitarea dumneavoastra va fi inregistrata imediat, insa din motive tehnice si operationale, retragerea consimtamantului si/ sau opozitia isi vor produce efectele in termen de maximum 30 de zile de la data primirii cererii.
(ii) Includerea automata in concursuri si tombole
Din cand in cand OROC organizeaza concursuri si tombole in care va putem include in mod automat. De exemplu, astfel de actiuni promotionale ar putea fi generate de activarea unui cont My Orange Fix sau incarcarea unui numar preplatit din My Orange Fix. De obicei, atunci cand sunteti inclus intr-un astfel de eveniment, OROC se va asigura ca va informeaza in mod corespunzator. Includerea dumneavoastra in concursurile si tombolele organizate de OROC se bazeaza pe termenii si conditiile actiunilor promotionale si pe interesul legitim de a fideliza clientii OROC.
(iii) Imbunatatirea si dezvoltarea produselor si serviciilor noastre
Analizam modul in care utilizati si interactionati cu produsele si serviciile noastre pentru a analiza experienta dumneavoastra si pentru a afla unde si cum ne putem imbunatati serviciile si produsele. Analizele noastre se pot realiza (a) intr-un mod direct, prin contactarea dumneavoastra, pentru a va solicita opinia, de ex. prin intermediul sondajelor sau studiilor de piata, dar si (b) intr-un mod indirect prin care analizam informatiile din sistemele noastre IT cu privire la felul in care sunt utilizate serviciile si produsele in reteaua OROC. De exemplu, putem analiza informatii pentru a identifica perioadele de varf astfel incat sa ne asiguram ca retelele sunt dimensionate corect si exista alocate suficiente resurse de trafic. Aceste prelucrari se vor intemeia pe interesele legitime ale OROC de a masura performanta si functionalitatea serviciilor noastre si de a le imbunatati prin raportare la experientele avute de dumneavoastra.
(iv) Efectuarea de testari ale sistemelor IT
Pentru imbunatatirea activitatii noastre, OROC investeste in mod constant in dezvoltarea sistemelor sale IT, iar inainte de implementarea noilor solutii IT, este necesar sa realizam anumite testari pentru a ne asigura ca nu vor exista erori. In cadrul acestor testari, vor fi uneori utilizate si bazele de date in care detinem date cu caracter personal. Aceste prelucrari se vor intemeia pe interesele legitime ale OROC de a identifica potentiale vulnerabilitati sau neajunsuri ale solutiilor IT si de a evita unele potentiale erori ale acestora.
(v) Anonimizarea si pseudonimizarea datelor Pentru a minimiza impactul asupra drepturilor si libertatilor persoanelor in legatura cu viata privata a acestora, vom incerca pe cat posibil sa utilizam date anonimizate sau pseudonimizate in operatiunile noastre de prelucrare. Astfel, pentru anumite scopuri vom ascunde sau vom sterge informatiile care duc la identificarea dumneavoastra, de ex. pentru testarea sistemelor IT sau pentru analizele de performanta a retelelor noastre. Prelucrarile realizate in vederea anonimizarii sau pseudonimizarii datelor se vor intemeia pe interesele legitime ale OROC de a limita prelucrarea datelor cu caracter personal.
(vi) Audit si analize legale
Pentru a ne asigura ca ne desfasuram activitatea conform unor standarde ridicate, OROC realizeaza in mod constant audituri sau analize legale cu scopul de a verifica respectarea procedurilor sau pentru a imbunatati modul nostru de lucru. Prelucrarea datelor cu caracter personal in acest scop se bazeaza pe interesele legitime ale OROC de a avea un control mai bun si de aduce imbunatatiri proceselor interne.
(vii) Raportari catre autoritati
In conformitate cu obligatiile legale ce ne revin, vom transmite date cu caracter personal catre autoritati sau institutii publice ce ne solicita aceste informatii. Un exemplu de astfel de raportare este furnizarea de informatii pentru Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta (“112”). Prelucrarea datelor cu caracter personal in acest scop se bazeaza pe obligatiile legale prevazute de legislatia aplicabila.
(viii) Litigii si investigatii
In cazul unor litigii sau investigatii in care putem fi implicati, vom prelucra date cu caracter personal cu scopul de a ne apara drepturile sau pentru a proteja interesele clientilor nostri. Prelucrarea datelor cu caracter personal in acest scop se bazeaza pe obligatiile legale impuse de lege si pe interesul nostru legitim de a solutiona litigiile sau investigatiile in care suntem implicati.
(ix) Fuziuni, achizitii si alte procese de reorganizare
In masura in care OROC va trece printr-o procedura de reorganizare sau de vanzare, datele dumneavoastra vor fi facute disponibile catre entitatile implicate in negocierea, planificarea si implementarea acestor proceduri. Transformarea unei societati (prin achizitie sau fuziune) de obicei nu afecteaza obligatiile contractuale asumate in prealabil. Ca urmare, orice consimtamant dat anterior catre OROC, inclusiv pentru a primi comunicari comerciale, va ramane valabil si pentru entitatile implicate in procedurile de reorganizare sau vanzare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal in acest scop se bazeaza pe interesele legitime ale OROC si/ sau ale entitatii parte la tranzactie de a identifica, planifica cea mai buna modalitate de realizare rapida si eficienta a oricaror oportunitati comerciale si de integrare a bazelor de date.
1 Preventel este o baza de date dezvoltata de catre operatorii de telefonie, respectiv Orange, Vodafone si OROC. Prin intermediul acestei baze de date, operatorii transfera informatii referitoare la comportamentul clientilor care nu isi indeplinesc obligatiile de plata ale serviciilor oferite de acestia sau care comit acte de frauda. Datele transferate de operatori sunt folosite in analiza cererilor de activare a potentialilor clienti. Un client care comite o frauda este un client care utilizeaza reteaua si serviciile unui operator cu rea intentie, in general pentru a-si produce beneficii dar fara a avea intentia de a plati serviciile folosite. Sistemul Preventel se bazeaza pe un model algoritmic pentru determinarea probabilitatii ca o persoana sa nu isi indepl ineasca angajamentele contractuale care ii revin. Punctajul Preventel este calculat folosind exclusiv datele raportate de toti participantii din cadrul sistemului Preventel, ceea ce permite incadrarea fiecarei persoane intr -o anumita clasa de risc, respectiv: Scazut/ Mediu/ Ridicat/ Frauda.

Politica noastra este de a nu pastra date cu caracter personal mai mult decat este necesar pentru indeplinirea scopurilor urmarite. Astfel, datele dumneavoastra vor fi pastrate dupa cum urmeaza:

  • Pe intreaga durata a contractului, cu exceptia:
  • - Metadatelor pe care le stergem in cel mult 3 ani de la data efectuarii comunicatiilor; sau
    - Situatiilor in care datele nu ne mai sunt necesare si sunt sterse sau distruse intr-un termen mai scurt, de exemplu vom pastra copiile actelor de identitate doar 6 luni in cazul in care nu sunt arhivate fizic alaturi de documentatia contractuala (precum atunci cand se incheie contracte la distanta)
  • Pentru o perioada de 3 ani ulterior incetarii contractului, echivalentul termenului general de prescriptie, cu exceptia cazului in care reglementarile financiar-contabile ne impun pastrarea datelor pentru o perioada cuprinsa intre 5 si 10 ani
  • Daca ne contactati ulterior incetarii contractului cu o solicitare sau reclamatie, raspunsul si documentatia aferenta vor fi pastrate pentru o perioada de 3 ani ce va curge independent de termenele de mai sus
  • Pentru o perioada suplimentara daca exista un interes legitim avut in vedere cu scopul de a ne proteja drepturile si interesele in cadrul unor litigii, investigatii sau reclamatii.

Datele cu caracter personal nu vor fi comunicate catre alte persoane decat in masura in care acest lucru este necesar pentru indeplinirea scopurilor precizate mai sus si in conditii de confidentialitate si acces limitat. Prin urmare, datele pot fi transmise urmatoarelor categorii de destinatari:

  • Societăți afiliate din cadrul Grupului Orange, inclusiv Orange Romania S.A., cu care colaborăm și care ne asigură suport în legătură cu furnizarea serviciilor și produselor către dvs.
  • Parteneri OROC din alte industrii cu care colaboram pentru transmiterea de comunicari comerciale conform Sectiunii 4.4. pct. (i) lit. c)
  • Alior Bank (pentru serviciile banking)
  • Furnizori de servicii si produse comercializate sau distribuite de OROC
  • Furnizori de servicii call-center si asistenta clienti
  • Alti furnizori de servicii/ retele de comunicatii electronice (de exemplu pentru interconectare sau cand utilizati serviciile in roaming)
  • Integratori de servicii cu valoare adaugata
  • Banci si procesatori de plati
  • Agentii de recuperare creante si entitati cesionare de creante
  • Societati care ofera servicii de posta/curierat
  • Furnizori de servicii IT
  • Subcontractori ai OROC
  • Consultanti externi, precum avocati, auditori, experti, etc
  • Parteneri/agenti/francizati OROC care comercializeaza produse si servicii in numele OROC
  • Agentii de publicitate (de exemplu pentru organizarea campaniilor marketing)
  • Societati de sondare si cercetare de piata
  • Furnizori de servicii de plata
  • Entitati ce fac parte din sistemul de prevenire a fraudelor, precum Preventel, atunci cand nu sunt achitate debite restante sau cand am identificat o frauda

De fiecare data cand va fi cazul unui astfel de transfer, OROC se va ingriji sa nu furnizeze mai multe date decat sunt necesare pentru indeplinirea scopului si se va asigura sa reglementeze contractual obligatiile privind protectia datelor in sarcina destinatarilor care primesc datele dumneavoastra.

In contextul globalizarii serviciilor, colaborarea noastra cu diversi furnizori implica transferul de date cu caracter personal catre tari din afara Uniunii Europene (UE) sau Spatiului Economic European (SEE), in principal in India, Statele Unite ale Americii sau Filipine - lista completa a tarilor in care trimitem datele o puteti accesa online la adresa http://oran.ge/tariterte. Ori de cate ori transmitem datele dumneavoastra cu caracter personal in afara UE si SEE, ne asiguram ca exista garantiile necesare pentru a le proteja, conform cerintelor legale aplicabile. In acest scop, ne bazam, printre altele, pe:

  • Deciziile Comisiei Europene care atribuie tarilor din afara UE sau SEE un caracter adecvat al nivelului de protectie a datelor cu caracter personal
  • Clauze contractuale standard, emise de catre Comisia Europeana, pe care le utilizam in contractele cu furnizorii de servicii pentru a ne asigura ca transferul datelor cu caracter personal in afara Spatiului Economic European se desfasoara in conformitate cu legislatia aplicabila
  • Garantii suplimentare stabilite printr-o reglementare contractuala exigenta si prin impunerea unor masuri suplimentare de securitate in prelucrarea datelor cu caracter personal pentru a determina un nivel adecvat de protectie si in cazul in care legislatia unor tari nu s-ar ridica la standardul UE.
Daca va intereseaza mai multe informatii despre garantiile luate de OROC pentru a asigura protectia datelor dumneavoastra cu caracter personal atunci cand transfera datele catre tari terte, inclusiv o copie a acestora, va rugam sa ne scrieti la adresa de e-mail dpo_fix@orange.com.

Alaturi de promisiunea facuta pentru protectia datelor dumneavoastra, vrem sa va precizam ca dumneavoastra beneficiati si de anumite drepturi pe care le puteti exercita prin contactarea Responsabilului cu Protectia Datelor conform (i) Sectiunii 2.2. (web, e-mail, posta), (ii) prin formularea unei solicitari scrise in magazinele desemnate OROC (lista actualizata a magazinelor desemnate OROC poate fi gasita la https://www.orange.ro/shops/ ) ori (iii) printr-o solicitare verbala inregistrata in call center apeland 300 (apel gratuit din reteaua OROC) sau 0374300300 (apel cu tarif normal pentru apelurile din alte rețele naționale și din roaming). În situațiile în care partajăm datele dvs. cu societati afiliate din cadrul Grupului Orange, rămânem punctul principal de contact pentru dvs., conform informațiilor din această secțiune.

  • 8.1. Dreptul de acces
    Conform acestui drept, ne puteti cere: (i) sa va confirmam daca va prelucram datele cu caracter personal; (ii) sa va oferim informatii despre datele dumneavoastra cu caracter personal, cum ar fi datele pe care le avem, la ce le folosim, cui i le divulgam, daca le transferam in strainatate si cum le protejam, cat timp le pastram, ce drepturi aveti in legatura cu acestea, cum puteti sa faceti o plangere, de unde am obtinut datele dumneavoastra; si (iii) sa va punem la dispozitie o copie a acestor date.
  • 8.2. Dreptul la rectificarea datelor
    Ne puteti cere sa rectificam sau sa completam datele dumneavoastra cu caracter personal inexacte sau incomplete.
  • 8.3. Dreptul la stergerea datelor
    Ne puteti adresa o solicitare pentru a sterge datele dumneavoastra cu caracter personal. Respectand pe deplin dreptul dumneavoastra la viata privata si prevederile legale in materie, in unele situatii este posibil sa nu putem da curs unei solicitari de stergere intrucat ne este necesar sa prelucram acele date cu caracter personal in continuare.
  • 8.4. Dreptul la restrictionarea prelucrarilor
    In esenta acest drept presupune o solicitare prin care ne solicitati sa oprim prelucrarile si sa stocam informatii despre aceste prelucrari pentru o anumita perioada de timp.
  • 8.5. Dreptul la opozitie
    Acolo unde am specificat ca prelucram datele dumneavoastra pe baza unui interes legitim, dumneavoastra aveti dreptul sa va exprimati opozitia la aceste prelucrari OROC va dispune incetarea operatiunilor de prelucrare, cu exceptia cazului in care interesul nostru prevaleaza.
  • 8.6. Dreptul la portabilitatea datelor
    Ne puteti ruga sa mutam sau sa transferam datele dumneavoastra cu caracter personal pe care ni le-ati oferit anterior. In urma solicitarii dumneavoastra, va vom trimite datele in format electronic sau, daca aveti o solicitare specifica, vom face tot posibilul sa ii dam curs conform solicitarii dumneavoastra.
  • 8.7. Dreptul de a depune o plangere la autoritatea de supraveghere
    OROC va depune toate eforturile si incurajeaza dialogul in vederea rezolvarii solicitarilor dumneavoastra. Cu toate acestea, aveti dreptul de a depune o plangere la Autoritatea Nationala pentru Supravegherea Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (www.dataprotection.ro)

Utilizator servicii persoane juridice

  • 1.1. Scopul acestei note de informare
    În primul rând dorim să aducem transparență asupra activității noastre și modalității în care prelucrăm datele cu caracter personal. Astfel, dorim să vă detaliem informații precum ce date cu caracter personal am putea prelucra, ce drepturi aveți în legatură cu aceste date sau către cine le-am putea divulga. Ca furnizor de serviciide comunicații electronice, cea mai mare parte din activitatea noastrăde la încheierea contractului, conectarea apelurilor, furnizarea serviciilor de date, la promovarea serviciilor noastre,etc.implică utilizarea datelor cu caracter personal. Din acest motiv,dorim să aveți încredere că datele cu caracter personal vor fi prelucrate în siguranță și doar atunci când avem un temei legal, respectând întru totul viața privată a persoanelor vizate și opțiunile exprimate în relația cu OROC.
  • 1.2. Cui se adresează această notă de informare
    Informațiile prezentate în cadrul acestei note sunt aplicabile persoanelor care solicită încheierea unui contract și celor care au încheiat un contract cu OROC în calitate de persoane fizice care își desfășoară activitatea în cadrul unei forme de organizare profesională (de ex. persoanele fizice autorizate, avocații sau medicii, întreprinderi individuale, etc.)sau de persoane care dețin calitatea de reprezentanți ai unei persoane juridice. De asemenea, această notă de informare se adresează și persoanelor fizice care utilizează sau beneficiază de serviciile OROC, dar care nu sunt în mod direct clienți ai OROC, de exemplu atunci când se achiziționează mai multe servicii pentru angajații unei societăți.
  • 1.3. Promisiunea noastră
    Suntem conștienți că succesul nostru este dependent de administrarea corectă și în siguranță a datelor cu caracter personal. De aceea, OROC depune eforturi constante pentru a menține un mediu în care datele cu caracter personal sunt prelucrate în condiții de siguranță și echitate.

  • 2.1. Datele noastre de identificare
    Orange Romania Communications S.A. are sediul in Bucuresti, Calea Victoriei nr. 35, Sector 1, Romania, cod postal 010061, nr. de ordine in Registrul Comertului J40/8926/1997, CUI 427320
  • 2.2. Datele de contact pentru Responsabilul cu Protecția Datelor
    La nivelul OROC a fost desemnat un Responsabil cu Protectia Datelor ce poate fi contactat dupa cum urmeaza:
    • E-mail: dpo_fix@orange.com
    • Posta: la adresa sediului prezentat mai sus în Secțiunea 2.1

De asemenea, va rugam sa ne transmiteti informatii despre identitatea dumneavoastra astfel incat sa va putem identifica in mod corect. OROC va decide in mod prudent sa nu ofere informatii daca nu suntem convinsi de identitatea dumneavoastra.

  • 3.1. Categoriile de date prelucrate
    In functie de serviciile si produsele contractate sau de interactiunile pe care le aveti cu OROC, se pot prelucra urmatoarele categorii de date cu caracter personal:
    • Date de identificare - precum numele și prenumele, adresa de domiciliu, datanașterii, codul numeric personal (CNP), seria și numărul actului de identitate, poziția ocupată în cadrul entității la care lucrați sau alte informații din documentul de împuternicire, o fotografie selfie/autoportret împreună cu actul de identitate în mână (în cazul contractării la distanță), etc.
    • Date de identificare fiscală (in principiu doar pentru persoanele care își desfășoară activitatea în cadrul unei forme de organizare profesională) - precum codul de identificare fiscală, numărul de înregistrare la Registrul Comerțului, etc.
    • Informatii privind alte adrese - precum adresa sediului social, puncte de lucru, adresa de facturare și corespondență, adresa de instalare servicii, adresa de livrare, etc.
    • Date de contact - precum adresa de e-mail, numar de telefon fix/ mobil/ fax, etc.
    • Copia actului de identitate
    • Date de sanatate - in cazul clientilor cu dizabilitati vom prelucra si date de sanatate pentru a ne conforma obligatiilor noastre legale de a oferi acestor categorii de clienti planuri tarifare speciale
    • Metadatele comunicatiilor electronice - precum numere de telefon apelate sau apelante, adrese IP, date privind durata apelurilor sau volumul conexiunilor și când au fost acestea efectuate, informații privind programele TV vizionate, identificatorul echipamentului (de ex. IMEI sau altă serie unică a echipamentului), date de localizare (de ex. puncte de acces WiFi, identificator celulă de rețea), parametri de funcționare a produselor și serviciilor, etc.
    • Date de consum - resurse alocate (minute, SMS sau MB internet), opțiuni contractate suplimentar și cost suplimentar înregistrat
    • Date financiare - valoarea facturilor, istoricul platilor, modalitatea de plata, etc
    • Date de client - precum serie cartelă SIM, solicitări, deranjamente, date privind eventuale fraude sau folosirea abuzivă a serviciilor, etc.
    • Date din interactiuni – precum înregistrările unui apel pe care îl faceți către serviciile de Relații cu Clienții (de ex. 1921), notițele făcute de agenții OROC în urma unor solicitări sau reclamații, etc.
    • Date privind calificarea/ profesia – educatia, profesia, etc. (aceste date pot fi colectate de exemplu in cadrul unor cercetari de piata)
    • Date demografice – precum localitatea si judetul in care utilizati serviciile, sexul dumneavoastra si varsta, etc.
    • Date deduse – precum preferintele dumneavoastra pentru anumite servicii sau produse, comportamentul dumneavoastra de plata, etc. .

    In pofida definitiilor largi date acestor termeni, una dintre grijile constante ale OROC este sa prelucreze doar datele necesare pentru indeplinirea scopurilor detaliate in cadrul Sectiunii 4. Din acest motiv, desi vom utiliza acesti termeni, angajamentul nostru este ca nu vom prelucra toate datele incluse in definitie daca nu este necesar. In acest sens, auditam in mod constant activitatea noastra pentru a identifica justul echilibru al operatiunilor de prelucrare.

  • 3.2. Sursa datelor
    Suntem constienti ca succesul nostru este dependent de administrarea corecta si in siguranta a datelor cu caracter personal. De aceea, OROC depune eforturi constante pentru a mentine un mediu in care datele dumneavoastra cu caracter personal sunt prelucrate in conditii de siguranta si echitate.
  • Direct de la dumneavoastra: in general, colectam datele cu caracter personal de la dumneavoastra atunci cand interactionam in magazin, intr-un proces de vanzare la domiciliu, pe website, la telefon, in My Orange Fix sau prin corespondenta. Astfel, aveti controlul asupra informatiilor pe care ni le oferiti. In plus, pe parcursul relatiei contractuale se vor prelucra Metadatele comunicatiilor electronice a caror confidentialitate o garantam prin masuri tehnice si organizatorice stricte. Este de precizat ca OROC nu va avea acces la continutul comunicatiilor electronice si va respecta intru totul secretul comunicatiilor dumneavoastra.
    Din surse externe: OROC poate colecta informatii de la (i) banci, procesatori de plati, posta sau furnizori de servicii de plata (roboti self-service), atunci cand nu faceti plata direct catre noi in magazin sau prin My Orange Fix; (ii) furnizorul de servicii de comunicatii electronice de la care va portati in reteaua OROC; (iii) din surse publice precum website-uri, forum-uri sau retele de socializare, mass-media online sau traditionala, atunci cand de exemplu identificam reclamatii sau nemultumiri in legatura cu produsele sau serviciile OROC sau (iv) ceilalti furnizori de servicii de comunicatii electronice (participanti la baza de date Preventel) despre eventuale fraude sau debite restante.

În relația pe care o aveți cu OROC, operațiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal se pot împărți în patru etape: (i) încheierea contractului, (ii) executarea contractului, (iii) prelucrări post-contractuale și (iv) prelucrări pentru scopuri conexe. Refuzul dumneavoastra de a vi se prelucra datele conform celor prezentate mai jos poate duce la imposibilitatea OROC de a oferta si furniza serviciile sau produsele pe care le comercializeaza. Prelucrarile bazate pe indeplinirea obligatiilor legale sau pe necesitatea incheierii si executarii contractului sunt obligatorii si nu putem face exceptii. De asemenea, prelucrarile intemeiate pe interesul legitim sunt justificate prin motivele legitime si imperioase ce stau la baza acestora.

  • 4.1. Prelucrari efectuate la incheierea contractului
    (i) Verificarea identitatii dumneavoastra
    Primul lucru pe care îl facem înainte de a încheia un contract este să verificăm identitatea reprezentantului legal sau convețional. La contractarea serviciilor este necesar caun act de identitate să fie făcut disponibil pentru vizualizare și o copie a acestuia va fi solicitată cu scopul de a se documenta interacțiunea dumneavoastră cu OROC. Pentru cazurile în care se încheie contractul la distanță (fără contact cu un reprezentant OROC) vom solicita suplimentar o poză autoportret/ selfie împreună cu actul de identitate în mână. Aceasta imagine nu va fi folosită în alte scopuri, accesul fiind limitat la un număr restricționat de angajați OROC și va fi ștearsă după un termen de 6 luni de la încheierea contractului. Această etapă este foarte importantă și este reciproc benefică, bazându-se pe interesul legitim de a împiedica furturile de identitate la care ați putea fi supus și pentru a preveni prejudiciile generate de astfel de fraude pentru OROC. În măsura în care vă opuneți acestei prelucrări, OROC își rezervă dreptul de a nu încheia contractul cu societatea pe care o reprezentați întrucât aceste operațiuni sunt realizate cu scopul de a evita fraudele și prejudiciile aferente.
    (ii) Verificari premergatoare contractarii serviciilor

    Verificările premergătoare contractării serviciilor au ca scop cunoașterea clientelei și reducerea garanției standard plătibile la încheierea unui contract și implică crearea unui profil de risc pentru entitatea pe care o reprezentați. Pentru claritate, prevederile legale incidente pentru procesul decizional automatizat nu sunt aplicabile în acest context întrucât analiza vizează entitatea (cu sau fără personalitate juridică) pe care o reprezentați și nu pe dumneavoastră. Astfel, înainte de a încheia un contract cu entitatea pe care o reprezentați, OROC va realiza o analiză de risc bazată pe probabilitatea de îndeplinire a obligațiilor contractuale, respectiv va crea un profil de risc. Această analiză implică și evaluarea reprezentanților legali sau convenționali pe baza informațiilor furnizate de dumneavoastră sau pe baza informațiilor pe care le deținem din relațiile contractuale anterioare cu entitatea pe care o reprezentați, a informațiilor pe care le putem deduce despre dumneavoastră și a informațiilor pe care le putem colecta din alte surse. Astfel, în măsura în care deținem aceste informații, putem folosi informații precum: (a) date de identificare (inclusiv CNP); (b) date din surse publice (precum date de la Registrul Comerțului, date financiare de la Ministerul de Finanțe, etc.); (c) date demografice (precum adresa de domiciliu a persoanei/persoanelor care reprezintă entitatea in fața OROC, adresa de instalare a serviciului, vârsta, etc.); (d) date privind dispozitivele folosite (cookies); (e) date de consum; (f) date cu privire la comportamentul de client al OROC (e.g. serviciile anterior contractate, valoarea acestora sau istoricul și comportamentul plăților); sau (g) date din baza de date Preventel. Pe baza acestor informații aplicăm un algoritm care analizează factorii pozitivi cu capacitatea de a crește încrederea că veți îndeplini obligațiile contractuale. Rezultatul acestei evaluări presupune atribuirea unui grad de risc pentru entitatea pe care o reprezentați, de la scăzut la ridicat, menit să calibreze potențialul financiar cu ofertele și vânzarea cu plata în rate sau subvenționată a produselor puse la dispoziție de OROC.

    Crearea profilului de risc se bazează pe interesul legitim de a anticipa eventuale prejudicii care pot rezulta din fraudă sau neîndeplinirea obligațiilor contractuale de către client. Pentru achiziționarea serviciilor post-plătite sau a produselor subvenționate sau cu plata în rate, OROC va stabili nivelul garanției sau al limitei de credit acordate pentru rate ce trebuie plătită la încheierea contractului prin raportare la gradul de risc calculat conform mecanismului de mai sus. De exemplu, un astfel de mecanism poate fi benefic pentru clienții care și-au îndeplinit obligațiile contractuale și/ sau nu apar menționați în Preventel, întrucât astfel de criterii scad nivelul garanției.


    (iii) Incheierea contractului sau, daca aceasta nu s-a realizat, pastrarea datelor pentru viitor

    Ulterior verificărilor efectuate la pct. (i) și (ii), vom putea pregăti oferta necesară pentru încheierea contractului și datele dumneavoastră de identificare vor fi incluse în secțiunile desemnate din documentația contractuală. Aceste informații sunt necesare pentru încheierea contractului, pentru interesul legitim de a documenta încheierea contractului și pentru îndeplinirea obligațiilor legale care cad în sarcina OROC. În cazul în care din orice motiv nu s-a finalizat încheierea contractului cu OROC, dar v-ați dat consimțământul pentru a primi comunicări comerciale, OROC va păstra datele pentru o perioadă suplimentară de 3 ani pentru a vă contacta conform Secțiunii 4.4 pct. (i) Marketing direct sau pentru situațiile în care ar putea exista potențiale reclamații sau litigii conform Secțiunii 4.4 pct. (viii) Litigii și investigații. Sectiunii 4.4 pct. (i) Marketing direct sau pentru situatiile in care ar putea exista potentiale reclamatii sau litigii conform Sectiunii 4.4 pct. (viii) Litigii si investigatii.
  • 4.2. Prelucrări efectuate pe perioada executării contractului
    (i) Furnizarea serviciilor si produselor
    Ulterior încheierii contractului, vom utiliza datele dumneavoastră pentru instalarea, activarea și furnizarea serviciilor și/ sau pentru livrarea echipamentelor achiziționate. În plus, este de specificul serviciilor de comunicații electronice ca prestarea acestora să implice prelucrarea Metadatelor. Astfel, atunci când utilizați serviciile contractate vom prelucra Metadatele aferente comunicației efectuate. În conformitate cu precizările făcute anterior, OROC nu are acces la datele de conținut ale comunicațiilor electronice. Aceste prelucrări se vor întemeia pe necesitatea executării contractului și pe interesul legitim de a avea trasabilitatea furnizării serviciilor și produselor de către OROC.
    (ii) Crearea unui cont My Orange Fix In conformitate cu termenii si conditiile contractuale, OROC va crea si va pune la dispozitie un cont pentru accesarea serviciului My Orange Fix pentru a va gestiona cu usurinta si rapiditate relatia cu OROC. De exemplu, prin My Orange Fix puteti sa vizualizati documentatia contractuala si facturile emise sau sa efectuati platile lunare. Astfel, dupa incheierea contractului, OROC va crea pentru dumneavoastra un cont My Orange Fix pe care dumneavoastra va trebui sa il activati din aplicatia mobila sau de pe www.fix.orange.ro. Aceste prelucrari se vor intemeia pe necesitatea executarii contractului.
    (iii) Gestionarea relatiei contractuale
    Pe parcursul relației contractuale vom utiliza date cu caracter personal pentru a vă răspunde solicitărilor, pentru a rezolva probleme tehnice, pentru eventuale modificări contractuale, pentru solicitări de informații, reclamații, deranjamente, etc. În scopul unei bune gestionări a relației cu dumneavoastră, OROC ține o evidență pentru fiecare client în care sunt documentate interacțiunile dintre OROC și utilizatorii produselor și/ sau serviciilor OROC. Aceste informații sunt colectate din interacțiunile pe care le aveți direct cu reprezentanții OROC sau din acțiunile pe care le faceți prin intermediul My Orange Fix. De asemenea, OROC va utiliza datele de contact pentru a vă transmite mesaje funcționale prin care vă comunicăm informații cu privire la aspecte contractuale sau în legătură cu furnizarea serviciilor, de exemplunotificări de întârziere la plată, notificări privind modificări ale clauzelor contractuale, notificări cu privire la actualizarea setărilor de rețea, etc. În cazul oricărei modificări privind datele cu caracter personal ale oricăror reprezentanți indicați, aveți obligația de a ne comunica actualizarea datelor prin urmatoarele canale: (i) telefonic, prin apelare la numărul 1921 (apel gratuit din rețelele OROC, pentru apeluri din alte rețele se aplică tarifele corespunzătoare ofertei de care beneficiază apelantul), (ii) prin contactarea reprezentantului de vânzari dacă aveți unul alocat, (iii) prin formularea unei solicitări în magazinele desemnate OROC (lista actualizată a magazinelor desemnate OROC poate fi găsită la https://www.orange.ro/shops), (iv) prin transmiterea unui email catre clientibusiness@orange.com Aceste prelucrări se vor întemeia pe necesitatea executării contractului și pe interesul legitim al OROC de a îmbunătăți modul în care ne desfășurăm activitatea și de a documenta interacțiunile noastre cu dumneavoastră pentru a asigura un istoric al relației contractuale. Ca excepție, în cazurile în care veți suna în call-center, înregistrarea apelului se va realiza pe baza consimțământului dumneavoastră, iar, în măsura în care nu doriți să fiți supus unei astfel de înregistrări, aveți alternativa de a ne contacta în scris prin mijloacele de comunicare indicate mai sus.
    (iv) Prevenirea fraudelor sau a utilizarii necorespunzatoare sau abuzive a serviciilor OROC
    OROC realizează anumite prelucrări cu scopul de a menține securitatea rețelelor, de a depista și a preveni fraudele la activarea și în utilizarea serviciilor noastre. Mai precis, vom monitoriza utilizarea serviciilor și a rețelelor noastre împotriva utilizărilor necorespunzătoare sau abuzive, precum și împotriva faptelor ce țin de criminalitatea informatică. În conformitate cu legislația în vigoare și cu politicile noastre de utilizare a serviciilor, putem solicita documente suplimentare pentru a verifica anumite circumstanțe asimilate unei utilizări abuzive sau anormale. De exemplu, putem verifica respectarea utilizării normale în contextul călătoriilor periodice în țările din Spațiul Economic European a serviciilor în roaming pentru a depista utilizarea abuzivă a serviciilor noastre. Prelucrările realizate în acest scop se bazează pe (a) obligația legală aplicabilă operatorilor de servicii de comunicații electronice de a asigura securitatea adecvată a rețelelor și a serviciilor furnizate publicului și pe (b) interesul legitim al OROC de a asigura securitatea adecvată a produselor și serviciilor noastre, de a investiga, de a preveni și de a raporta orice utilizare frauduloasă sau abuzivă a serviciilor și de a preveni riscul de pierderi financiare generat de neplata serviciului (inclusiv ca urmare a acumulării de costuri prin utilizarea frauduloasă sau abuzivă a serviciului).
    (v) Emiterea facturilor si plata acestora
    La intervalul de timp agreat prin contract, vom utiliza Datele de consum pentru calcularea valorii sumelor de facturat și datele de contact în vederea transmiterii facturii pentru serviciile și produsele furnizate. La solicitarea expresă putem emite și factura detaliată care conține desfășurătorul convorbirilor telefonice. De asemenea, atunci când veți efectua plata acestor facturi vom prelucra și date cu caracter personal rezultate din procesarea plăților. Aceste prelucrări se vor întemeia pe necesitatea executării contractului și pentru îndeplinirea obligațiilor legale prevăzute de legislația fiscală.
    (vi) Recuperarea debitelor restante
    În cazul în care nu v-ați achitat la termen toate obligațiile de plată, OROC va încerca în primă fază să vă contacteze în vederea identificării unei modalități de stingere a acestor obligații. Însă, în cazul în care sumele de plată nu sunt achitate, ne rezervăm dreptul de a utiliza societăți specializate în recuperarea debitelor restante. Aceste prelucrări se vor întemeia pe interesul legitim al OROC de a colecta debitele restante.
  • 4.3. Prelucrari post-contractuale
    (i) Arhivarea documentelor
    Dupa incetarea contractului, OROC va arhiva documentele rezultate din relatia contractuala cu dumneavoastra care pot contine date cu caracter personal si le va pastra conform termenelor prezentate in Sectiunea 5. Arhivarea documentelor se realizeaza in vederea indeplinirii obligatiilor legale la care este supusa OROC Arhivarea documentelor se realizează în vederea îndeplinirii obligațiilor legale la care este supusă OROC.
    (ii) Cesiunea creantelor
    In cazul in care la incetarea contractului nu v-ati achitat toate obligatiile de plata si procesul de colectare a debitelor restante nu a avut succes, OROC va putea cesiona creantele catre societati specializate. In acest caz, OROC va transfera toate informatiile relevante catre cesionarul creantei. Pentru evitarea oricarui dubiu, transferul de date se realizeaza in deplina legalitate, avand in vedere ca cesiunea de creanta reprezinta o modalitate legala de transformare a obligatiilor prevazuta de Codul Civil. Aceste prelucrari se intemeiaza pe interesul legitim al OROC de a recupera sumele facturate si prejudiciile cauzate de neplata facturilor.
    (iii) Transmiterea datelor catre Preventel
    OROC va transmite către Preventel informații despre comportamentul clienților (entităților) care nu își îndeplinesc obligațiile de plată, iar în cazul clienților care cauzează fraude se vor transmite și informații referitoare la reprezentanții legali ai acestora. Întrucât baza de date Preventel este gestionată în comun cu principalii furnizori de servicii de comunicații electronice, aceste informații vor putea fi vizualizate atunci când se va solicita încheierea unui contract cu aceștia. Dreptul la ștergere poate fi exercitat doar după plata prejudiciilor sau a sumelor restante față de OROC. Aceste prelucrări se vor întemeia pe interesele legitime ale furnizorilor de servicii de comunicații electronice de a preveni fraudele și de a-și proteja interesele financiare.
  • 4.4. Scopuri conexe pentru care OROC poate prelucra datele
    (i) Marketing direct
    Vom folosi date cu caracter personal în activitățile realizate cu scopul promovării imaginii noastre sau a produselor și serviciilor comercializate de OROC. De asemenea, dacă ne indicați datele de contact ale altui reprezentant, declarați că i-ați adus la cunoștință în prealabil conținutul acestei notificări, iar acesta înțelege scopurile în care îi vor fi prelucrate datele, este de acord și nu se opune acestor prelucrari.

    Pentru acest scop avem în vedere următoarele operațiuni de prelucrare:

    (a) Crearea unui profil cu privire la preferinte
    Pentru a vă pune la dispoziție oferte adaptate profilului societății pe care o reprezentați, OROC va analiza comportamentul de client al utilizatorilor serviciilor și produselor achiziționate de la OROC cu scopul de a înțelege mai bine preferințele și de a personaliza ofertele și produsele pe baza unui profil de client. Mecanismul utilizat pentru creareade profiluri utilizeaza date precum(a) date de identificare; (b) date demografice (precum adresa de domiciliu, adresa de instalare a serviciului, etc.); (c) date privind dispozitivele folosite (cookies); (d) Date de consum; sau (e) date cu privire la comportamentul de client OROC (precum serviciile anterior contractate, valoarea acestora, etc.). Crearea unui profil cu privire la preferințele pe care le aveți in calitate de client al OROC se bazează pe interesul nostru legitim de a identifica cele mai bune oferte adaptate nevoilor clienților noștri și de a eficientiza activitatea de marketing. Ne asigurăm întotdeauna că aceste prelucrări se efectuează cu respectarea drepturilor și libertăților persoanelor vizate și că deciziile luate în baza acestora nu au efecte legale asupra acestora și nici nu le afectează similar într-o măsură semnificativă.
    (b) Comunicari comerciale cu privire la produsele si serviciile OROC
    Vrem să vă ținem la curent cu privire la cele mai bune oferte pentru produsele și serviciile OROC. În acest sens, vă putem trimite mesaje conținând informații generale și tematice, informații cu privire la produse similare sau complementare cucele pe care le-ați achiziționat, informații cu privire la oferte sau promoții. Pentru a vă pune la dispoziție informații de interes, ne vom raporta la profilul de client, acolo unde este cazul, pentru a vă trimite oferte adaptate nevoilor dumneavoastră. Comunicările comerciale vor ajunge pe mai multe canale de comunicare, după cum urmează:
    • Vom trimite comunicari realizate prin sisteme automate de apelare si comunicare care nu necesita interventia unui operator uman (cum ar fi: e-mail/ SMS/ telefonic prin mesaje inregistrate /mobile push/ webpush/ mesaje receiver TV (STB)/ etc.) doar daca v-ati exprimat in prealabil consimtamantul in acest sens
    • Apelurile realizate prin agentii de vanzare OROC, operatori umani si comunicarile letrice (scrise pe hartie) se vor realiza pe baza interesului legitim al OROC de a promova imaginea, produsele si serviciile OROC, dar si de a va tine la curent cu noutatile, promotiile sau evenimentele organizate de OROC
    • Campaniile de promovare realizate pe platformele unor terti unde sunteti membru, de ex. publicitate pe platformele de socializare, implica transmiterea numarului de telefon sau a adresei de e-mail catre detinatorul platformei care va particulariza spatiul de publicitate cu produsele si serviciile OROC; in acest caz, transmiterea datelor se bazeaza pe interesul legitim al OROC de a promova imaginea, produsele si serviciile OROC, dar si de a va tine la curent cu noutatile, promotiile sau evenimentele organizate de OROC, iar afisarea publicitatii pe platforma se realizeaza conform politicilor de prelucrare a datelor cu caracter personal ale detinatorilor lor, in calitate de operatori independenti
    (c) Comunicari comerciale cu privire la produsele si serviciile comercializate de partenerii OROC
    Acest tip de comunicări comerciale se bazează doar pe consimțământul dumneavoastră și au în vedere situația în care vă interesează ofertele cu privire la produsele și serviciile comercializate de partenerii OROC din (i) industria financiar-bancară și financiară non-bancară (asigurări, pensii private, etc.) (ii) industria retail și a bunurilor de larg consum (inclusiv utilități); (iii) industria auto; (iv) industria aviației; (v) industria energiei (electricitate și gaz); (vi) industria turismului si a ospitalității: hoteluri, restaurante, cafenele (HORECA). Ca urmare, dacă v-ați dat consimțământul pentru a primi acest tip de mesaje comerciale, OROC va intermedia transmiterea acestor mesaje comerciale sau va putea furniza datele de contact către partenerii săi pentru ca aceștia să vă contacteze în mod direct.
Consimtamantul acordat in scop de marketing direct poate fi retras oricand (i) prin intermediul contului My Orange Fix, (ii) telefonic, prin apelare la numarul 300 (apel gratuit din rețelele OROC, pentru apeluri din alte rețele se aplică tarifele corespunzătoare ofertei de care beneficiază apelantul), (iii) prin contactarea reprezentantului de vânzari dacă aveți unul alocat,(iv) printr-un e-mail la clientibusiness@orange.com, sau (v) în magazinele desemnate OROC (lista actualizată a magazinelor desemnate OROC poate fi găsită la https://www.orange.ro/shops). Retragerea consimtamantului nu afecteaza legalitatea prelucrarii efectuate inainte de retragerea acestuia.
Pentru claritate, chiar dacă v-ați retras consimțământul pentru comunicări comerciale, vom putea să prelucrăm datele dumneavoastră în scopurile de marketing direct ce se bazează pe interesul legitim al OROC. Ca urmare, dacă vă doriți ca și aceste operațiuni de prelucrare să înceteze, vă rugăm sa ne specificați în mod expres dorința dumneavoastră de a vă opune și cu privire la acestea prin aceeași cerere de retragere a consimțământului sau printr-o solicitare separată transmisă conform Secțiunii 8. Solicitarea dumneavoastră va fi înregistrată imediat, însă din motive tehnice și operaționale, retragerea consimțământului și/ sau opoziția își vor produce efectele în termen de maximum 30 de zile de la data primirii cererii. În cazul clienților cu reprezentant de vânzări alocat, retragerea consimțământului de prelucrare a datelor cu caracter personal pentru scopurile descrise in această secțiune va determina imposibilitatea reprezentantului de vânzări de a utiliza oricare din mijloacele de comunicare automată, în vederea transmiterii de comunicări comerciale și oferte personalizate.
(ii) Includerea automata in concursuri si tombole
Din când în când OROC organizează concursuri și tombole în care vă putem include în mod automat. De exemplu, astfel de acțiuni promoționale ar putea fi generate de activarea unui cont My Orange Fix sau încărcarea unui număr preplătit din My Orange Fix. De obicei, atunci când sunteți inclus într- un astfel de eveniment, OROC se va asigura că vă informează în mod corespunzător. Includerea în concursurile și tombolele organizate de OROC se bazează pe termenii și condițiile acțiunilor promoționale și pe interesul legitim de a fideliza clienții OROC.
(iii) Imbunatatirea si dezvoltarea produselor si serviciilor noastre
Analizăm modul în care utilizați și interactionați cu produsele și serviciile noastre pentru a analiza experiența dumneavoastră și pentru a afla unde și cum ne putem îmbunătăți serviciile și produsele. Analizele noastre se pot realiza (a) într-un mod direct, prin contactarea dumneavoastră pentru a vă solicita opinia, de ex. prin intermediul sondajelor sau studiilor de piață, dar și (b) într-un mod indirect prin care analizăm informațiile din sistemele noastre IT cu privire la felul în care sunt utilizate serviciile și produsele în rețeaua OROC. De exemplu, putem analiza informații pentru a identifica perioadele de vârf astfel încât să ne asigurăm că rețelele sunt dimensionate corect și există alocate suficiente resurse de trafic. Aceste prelucrări se vor întemeia pe interesele legitime ale OROC de a măsura performanța și funcționalitatea serviciilor și de a le îmbunătăți prin raportare la experiențele avute de dumneavoastră.
(iv) Efectuarea de testari ale sistemelor IT
Pentru îmbunătățirea activității noastre, OROC investește în mod constant în dezvoltarea sistemelor sale IT, iar înainte de implementarea noilor soluții IT, este necesar să realizăm anumite testări pentru a ne asigura că nu vor exista erori. În cadrul acestor testări, vor fi uneori utilizate și bazele de date în care deținem date cu caracter personal. Aceste prelucrări se vor întemeia pe interesele legitime ale OROC de a identifica potențiale vulnerabilități sau neajunsuri ale soluțiilor IT și de a evita unele potențiale erori ale acestora.
(v) Anonimizarea si pseudonimizarea datelor Pentru a minimiza impactul asupra drepturilor și libertăților persoanelor în legătură cu viața privată a acestora, vom încerca pe cât posibil să utilizăm date anonimizate sau pseudonimizate în operațiunile noastre de prelucrare. Astfel, pentru anumite scopuri vom ascunde sau vom șterge informațiile care duc la identificarea persoanelor vizate, de ex. pentru testarea sistemelor IT sau pentru analizele de performanță a rețelelor noastre. Prelucrările realizate în vederea anonimizării sau pseudonimizării datelor se vor întemeia pe interesele legitime ale OROC de a limita prelucrarea datelor cu caracter personal.
(vi) Audit si analize legale
Pentru a ne asigura că ne desfășurăm activitatea conform unor standarde ridicate, OROC realizează în mod constant audituri sau analize legale cu scopul de a verifica respectarea procedurilor sau pentru a îmbunătăți modul nostru de lucru. Prelucrarea datelor cu caracter personal în acest scop se bazează pe interesele legitime ale OROC de a avea un control mai bun și de aduce îmbunătățiri proceselor interne.
(vii) Raportari catre autoritati
În conformitate cu obligațiile legale ce ne revin, vom transmite date cu caracter personal către autorități sau instituții publice ce ne solicită aceste informații. Un exemplu de astfel de raportare este furnizarea de informații pentru Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență (“112”). Prelucrarea datelor cu caracter personal în acest scop se bazează pe obligațiile legale prevăzute de legislația aplicabilă.
(viii) Litigii si investigatii
În cazul unor litigii sau investigații în care putem fi implicați, vom prelucra date cu caracter personal cu scopul de a ne apăra drepturile sau pentru a proteja interesele clienților noștri. Prelucrarea datelor cu caracter personal în acest scop se bazează pe obligațiile legale impuse de lege și pe interesul nostru legitim de a soluționa litigiile sau investigațiile în care suntem implicați.
(ix) Fuziuni, achizitii si alte procese de reorganizare
În măsura în care OROC va trece printr-o procedură de reorganizare sau de vânzare, datele dumneavoastră vor fi făcute disponibile către entitățile implicate în negocierea, planificarea și implementarea acestor proceduri. Transformarea unei societăți (prin achiziție sau fuziune) de obicei nu afectează obligațiile contractuale asumate în prealabil. Ca urmare, orice consimțământ dat anterior către OROC, inclusiv pentru a primi comunicări comerciale, va rămâne valabil și pentru entitățile implicate în procedurile de reorganizare sau vânzare.
Prelucrarea datelor cu caracter personal în acest scop se bazează pe interesele legitime ale OROC și/sau ale entității parte la tranzacție de a identifica, planifica cea mai bună modalitate de realizare rapidă și eficientă a oricăror oportunități comerciale și de integrare a bazelor de date.

1 Preventel este o bază de date dezvoltată de către operatorii de telefonie, respectiv Orange, Vodafone și OROC. Prin intermediul acestei baze de date, operatorii transferă informații referitoare la comportamentul clienților care nu își îndeplinesc obligațiile de plată a serviciilor oferite de aceștia sau care comit acte de fraudă. Datele transferate de operatori sunt folosite in analiza cererilor de activare a potențialilor clienți. Un client care comite o fraudă este un client care utilizează rețeaua și serviciile unui operator cu rea intenție, în general pentru a-și produce beneficii dar fără a avea intenția de a plăti serviciile folosite. Sistemul Preventel se bazează pe un model algoritmic pentru determinarea probabilității ca o persoană să nu își îndeplinească angajamentele contractuale care îi revin. Punctajul Preventel este calculat folosind exclusiv datele raportate de toți participanții din cadrul sistemului Preventel, ceea ce permite încadrarea fiecărei persoane într-o anumită clasă de risc, respectiv: Scăzut/ Mediu/ Ridicat/ Fraudă.

Politica noastra este de a nu pastra date cu caracter personal mai mult decat este necesar pentru indeplinirea scopurilor urmarite. Astfel, datele dumneavoastra vor fi pastrate dupa cum urmeaza:

  • Pe intreaga durata a contractului, cu exceptia:
  • - Metadatelor pe care le stergem in cel mult 3 ani de la data efectuarii comunicatiilor; sau
    - Situatiilor in care datele nu ne mai sunt necesare si sunt sterse sau distruse intr-un termen mai scurt, de exemplu vom pastra copiile actelor de identitate doar 6 luni in cazul in care nu sunt arhivate fizic alaturi de documentatia contractuala (precum atunci cand se incheie contracte la distanta)
  • Pentru o perioada de 3 ani ulterior incetarii contractului, echivalentul termenului general de prescriptie, cu exceptia cazului in care reglementarile financiar-contabile ne impun pastrarea datelor pentru o perioada cuprinsa intre 5 si 10 ani
  • Daca ne contactati ulterior incetarii contractului cu o solicitare sau reclamatie, raspunsul si documentatia aferenta vor fi pastrate pentru o perioada de 3 ani ce va curge independent de termenele de mai sus
  • Pentru o perioada suplimentara daca exista un interes legitim avut in vedere cu scopul de a ne proteja drepturile si interesele in cadrul unor litigii, investigatii sau reclamatii.

Datele cu caracter personal nu vor fi comunicate catre alte persoane decat in masura in care acest lucru este necesar pentru indeplinirea scopurilor precizate mai sus si in conditii de confidentialitate si acces limitat. Prin urmare, datele pot fi transmise urmatoarelor categorii de destinatari:

  • Societăți afiliate din cadrul Grupului Orange, inclusiv Orange Romania S.A., cu care colaborăm și care ne asigură suport în legătură cu furnizarea serviciilor și produselor către dvs.
  • Parteneri OROC din alte industrii cu care colaboram pentru transmiterea de comunicari comerciale conform Sectiunii 4.4. pct. (i) lit. c)
  • Furnizori de servicii si produse comercializate sau distribuite de OROC
  • Furnizori de servicii call-center si asistenta clienti
  • Alti furnizori de servicii/ retele de comunicatii electronice (de exemplu pentru interconectare sau cand utilizati serviciile in roaming)
  • Integratori de servicii cu valoare adaugata
  • Banci si procesatori de plati
  • Agentii de recuperare creante si entitati cesionare de creante
  • Societati care ofera servicii de posta/curierat
  • Furnizori de servicii IT
  • Subcontractori ai OROC
  • Consultanti externi, precum avocati, auditori, experti, etc
  • Parteneri/agenti/francizati OROC care comercializeaza produse si servicii in numele OROC
  • Agentii de publicitate (de exemplu pentru organizarea campaniilor marketing)
  • Societati de sondare si cercetare de piata
  • Furnizori de servicii de plata
  • Entitati ce fac parte din sistemul de prevenire a fraudelor, precum Preventel, atunci cand nu sunt achitate debite restante sau cand am identificat o frauda

De fiecare data cand va fi cazul unui astfel de transfer, OROC se va ingriji sa nu furnizeze mai multe date decat sunt necesare pentru indeplinirea scopului si se va asigura sa reglementeze contractual obligatiile privind protectia datelor in sarcina destinatarilor care primesc datele dumneavoastra.

În contextul globalizării serviciilor, colaborarea noastră cu diverși furnizori implică transferul de date cu caracter personal către țări din afara Uniunii Europene (UE) sau Spațiului Economic European (SEE), în principal în India, Statele Unite ale Americii sau Filipine - lista completă a țărilor în care trimitem datele o puteți accesa online la adresa http://oran.ge/tariterte . Ori de câte ori transmitem date cu caracter personal în afara UE și SEE, ne asigurăm că există garanțiile necesare pentru a le proteja, conform cerințelor legale aplicabile. În acest scop, ne bazăm, printre altele, pe:

  • Deciziile Comisiei Europene care atribuie tarilor din afara UE sau SEE un caracter adecvat al nivelului de protectie a datelor cu caracter personal
  • Clauze contractuale standard, emise de catre Comisia Europeana, pe care le utilizam in contractele cu furnizorii de servicii pentru a ne asigura ca transferul datelor cu caracter personal in afara Spatiului Economic European se desfasoara in conformitate cu legislatia aplicabila
  • Garantii suplimentare stabilite printr-o reglementare contractuala exigenta si prin impunerea unor masuri suplimentare de securitate in prelucrarea datelor cu caracter personal pentru a determina un nivel adecvat de protectie si in cazul in care legislatia unor tari nu s-ar ridica la standardul UE.

Daca va intereseaza mai multe informatii despre garantiile luate de OROC pentru a asigura protectia datelor dumneavoastra cu caracter personal atunci cand transfera datele catre tari terte, inclusiv o copie a acestora, va rugam sa ne scrieti la adresa de e-mail dpo_fix@orange.com.

Alături de promisiunea făcută pentru protecția datelor cu caracter personal, vrem să vă precizăm că beneficiați și de anumite drepturi pe care le puteți exercita (i) prin contactarea Responsabilului cu Protecția Datelor conform (i) Secțiunii 2.2. (web, e-mail, poștă), (ii) prin formularea unei solicitări scrise la adresa de e-mail clientibusiness@orange.ro sau în magazinele desemnate OROC (lista actualizată a magazinelor desemnate OROC poate fi găsită la https://www.orange.ro/shops/) ori (iii) printr-o solicitare verbală înregistrată în call center apelând 1921 (apel gratuit din rețelele OROC, pentru apeluri din alte rețele se aplică tarifele corespunzătoare ofertei de care beneficiază apelantul). În situațiile în care partajăm datele dvs. cu societati afiliate din cadrul Grupului Orange, rămânem punctul principal de contact pentru dvs., conform informațiilor din această secțiune.

  • 8.1. Dreptul de acces
    Conform acestui drept, ne puteti cere: (i) să vă confirmăm dacă vă prelucrăm datele cu caracter personal; (ii) să vă oferim informații despre datele dumneavoastră cu caracter personal, cum ar fi datele pe care le avem, la ce le folosim, cui i le divulgăm, dacă le transferăm în străinătate și cum le protejăm, cât timp le păstrăm, ce drepturi aveți în legătură cu acestea, cum puteți să faceți o plângere, de unde am obținut datele dumneavoastră; și (iii) să vă punem la dispoziție o copie a acestor date.
  • 8.2. Dreptul la rectificarea datelor
    Ne puteti cere sa rectificam sau sa completam datele dumneavoastra cu caracter personal inexacte sau incomplete.
  • 8.3. Dreptul la stergerea datelor
    Ne puteti adresa o solicitare pentru a sterge datele dumneavoastra cu caracter personal. Respectand pe deplin dreptul dumneavoastra la viata privata si prevederile legale in materie, in unele situatii este posibil sa nu putem da curs unei solicitari de stergere intrucat ne este necesar sa prelucram acele date cu caracter personal in continuare.
  • 8.4. Dreptul la restrictionarea prelucrarilor
    In esenta acest drept presupune o solicitare prin care ne solicitati sa oprim prelucrarile si sa stocam informatii despre aceste prelucrari pentru o anumita perioada de timp.
  • 8.5. Dreptul la opozitie
    Acolo unde am specificat ca prelucram datele dumneavoastra pe baza unui interes legitim, dumneavoastra aveti dreptul sa va exprimati opozitia la aceste prelucrari OROC va dispune incetarea operatiunilor de prelucrare, cu exceptia cazului in care interesul nostru prevaleaza.
  • 8.6. Dreptul la portabilitatea datelor
    Ne puteti ruga sa mutam sau sa transferam datele dumneavoastra cu caracter personal pe care ni le-ati oferit anterior. In urma solicitarii dumneavoastra, va vom trimite datele in format electronic sau, daca aveti o solicitare specifica, vom face tot posibilul sa ii dam curs conform solicitarii dumneavoastra.
  • 8.7. Dreptul de a depune o plangere la autoritatea de supraveghere
    OROC va depune toate eforturile si incurajeaza dialogul in vederea rezolvarii solicitarilor dumneavoastra. Cu toate acestea, aveti dreptul de a depune o plangere la Autoritatea Nationala pentru Supravegherea Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (www.dataprotection.ro)